Klestinčio kurorto nusmurgusi stotis

Ilgai dvejojau, koks apibūdinimas tiktų Druskininkų autobusų stočiai. Gal „sovietinis baisūnas“? Arba „senstelėjusi, bet ori dama“? Nusprendžiau, kad nusmurgusi.

Nusmùrgti: vargingai, skurdžiai atrodyti, apšepti: Paskui dar visą savaitę nusmurgusio kaimelio paupiuose knaisiojo žemę. Jurgis nusmur̃gęs, tavo kumelė nuplikus. Nusmùrgęs kaip Jurgis.

Straipsnelio pabaigoje parašysiu, kaip padaryti Druskininkų stotį geriausia Lietuvos stotimi…

01. Ar esate čia buvę?

20181013_171107

Lietuvoje, deja, turistiniai miestai kartais turi net prastesnes stotis nei paprasti miestai. 2018 metais jau parodžiau pasibaisėtiną Trakų atvejį, kai tame pačiame pastate įsikūrusi nusmurgusi kebabinė galėjo sau leisti išsikabinti kelias švieslentes, o autobusų tvarkaraščio nesugebėta net atspausdinti kompiuteriu. Dabar situacija ten jau pasikeitė į gerąją pusę: lauke aiškiau sužymėtos kryptys (šviečiančios), o laukimo salėje šlykšti žalia spalva pakeista į neutralesnę pilką. Gal ir miegančio bomžo bei ranka rašyto tvarkaraščio nebeliko?

Žinoma, iš pirmo žvilgsnio Druskininkų stotis atrodo žymiai geriau, nei Trakų. Netgi nėra pijokų aludžių, lombardų ir fasadas per daug nesubjaurotas reklamų, kaip Vilniuje. (Kas blogai su Vilniaus autobusų stotimi?)

Bet Druskininkams vis tiek nesolidu. Pamatysite patys tolimesnėse nuotraukose.

02. Gėlynai gražūs, bet dėl dievo meilės, kam to slaviško stiliaus – apdažytų bordiūrų?

20181013_171135

Pastaba: fotografavau 2018 m. rudenį, todėl dabar situacija gali būti kažkiek pasikeitusi. Tačiau šios straipsnelių serijos tikslas yra nebūtinai parodyti naujausią stočių būklę, bet stotį įamžinti tam tikru momentu: kad atsirastų šioks toks archyvas.

03. Priėjus arčiau nuo gatvės pusės, vaizdą gadina ištisinės reklamos. Paprastam miesteliui gal ir tiktų, bet ne tokiam ambicingam kurortui, kuriame viskas kone blizga.

20181013_171142

04. Pro čia autobusai įvažiuoja į aikštelę. Tvarkingas fasadas.

20181013_172031

05. Ateinam prie peronų. Bordiūrai apdažyti slaviškai, bet ką darysi. Gal vakare čia būna tamsu ir balti dažai padeda nepersiversti keleiviams?

20181013_171248

06. Plytelės neblogos, bet labai jau kolūkietiškas vandens nuvedimas. Galima išsisukti koją tame griovelyje. Arba sugadinti lagamino ratuką.

20181013_171836

07. Įėjimas į nedidukę laukimo salę tik iš peronų. Viskas paremontuota, švaru. Yra užkandžių automatas, vanduo, daug tipinių sovietinių stočių suolų.

20181013_171321

08. Tvarkaraščiai. Maršrutų schemos kaip tokios nėra – tik Lietuvos žemėlapis, skambiai pavadintas „Lietuvos maršrutų keliai“ 🙂 Juk schemą kažkas turi nupiešti, reikia pinigų. Daug lengviau įdėti gatavą žemėlapį… Šiuo atveju netgi sovietinės stotys turi vertingesnes schemas: jos nors ir abstraktesnės, bet bent jau rodo maršrutus.

20181013_171345

09. Yra ir taksofonas! Apskritai, viskas lyg ir tvarkinga, bet kažkaip vargana. Pakeiskite užrašus į kirilicą, ir nesiskirs nuo bet kurio Baltarusijos provincijos miestelio stoties. Bet Druskininkai, kaip ambicingas kurortas, galėtų tikrai geriau: reikia padaryti taip, kad būtų neįmanoma supainioti Druskininkų su Lazdijais ar bet kuria Baltarusijos stotimi.

20181013_171428

10. Na, bent jau aplinka graži: miškas. Tačiau prieš keliasdešimt metų stovint šioje vietoje beveik būtų galima pamatyti bėgius: atsistojus ant to kalnelio jie tikrai turėdavo matytis. Geležinkelio stotis nutolusi nuo autobusų stoties apie 250 metrų žiūrėjimo kryptimi. Dabar ten įsikūrusi kavinė ir kempingas.

20181013_171504

11. Nuo gatvės nematomas, bet nuo peronų matomas tarnybinis kiemelis.

20181013_171537

12. Autobusų aikštės kampe – buvęs požeminis tualetas?

20181013_171651

13. Informacija peronuose.

20181013_171554

14. Ar yra dar Lietuvoje autobusų stočių miške? Kad ir miške, bet vieta nebloga: už šitų medžių – Druskonio ežeras. Iki bažnyčios ir centrinės Vilniaus alėjos nuo autobusų stoties paeiti – vos 500 metrų. Kažkur ore lyg ir sklando idėja stotį iškelti į miesto pakraštį – dar viena kvailystė, kurią mėgsta daryti Lietuvos miestai. Jeigu dabar nuo centro galima ateiti pėsčiomis per 5 minutes, tai iškėlus stotį tokio patogumo tikrai nebeliks. Papildomas ėjimas arba važiavimas (=persėdimas) atbaidys ir taip negausiai autobusu važiuojančius keleivius.

20181013_171817

Kaip žinia, yra ir idėja atkurti į Druskininkus geležinkelį. Seniau, norint nuvažiuoti iš Vilniaus į Druskininkus, reikėjo pervažiuoti per gabalėlį Baltarusijos. Tai tikras nepatogumas. Be to, Druskininkai apie 2000 metus buvo mirštantis miestas be perspektyvų. 2001 metais buvo nuostolingų maršrutų naikinimo ir bėgių ardymo vajus – traukinių neteko ir Druskininkai.

Ačiū dievui, pasigirsta minčių atkurti geležinkelio susisiekimą. Juk yra didelis poreikis – į kurortą važinėja sostinės gyventojai, Vilniuje besisvečiuojantys vakarų turistai, taip pat baltarusiai. Tam tereikėtų nutiesti apie 12 km geležinkelio palei Baltarusijos sieną visiškai nauja trasa, o likusius kilometrus – buvusia trasa.

Įsivaizduokim: būni Vilniaus senamiestyje, per 10 minučių tu jau Vilniaus stotyje, po kokios pusantros valandos važiavimo per vaizdingus miškus tu jau Druskininkų stotyje, ir po 5 minučių ėjimo pėsčiomis tu jau kurorto centre. Gal lietuviai tikrai sunkiai atsisako automobilio kasdieninėms reikmėms, bet šeimos savaitgalio išvykai į Druskininkus traukinys būtų atrakcija pats savaime.

Manau, kad traukinį rinktųsi dauguma ne tik šeimų, bet ir užsienio turistų bei sanatorijų klientų iš Vilniaus ar Minsko. Dabar šitie mokūs klientai važiuoja automobiliais, nes kelionė autobusais neturi nei rekreacinės vertės, nei komforto (ypač poroms ir šeimoms).

15. Paskutinis žvilgsnis iš aikštės.

20181013_171811

Mano nuomone, reikėtų atstatyti geležinkelį vos vos ilgesnį, negu buvo sovietmečiu: iki pat šios vietos. Nauja stotis būtų ir autobusams, ir traukiniams. Ir nutolusi vos 500 m nuo centro! Kaip Lietuvoje nesuvokiama, kad kiekvienas papildomas metras nuo centro atbaido keleivius? Pagal naują bendrąjį planą geležinkelis būtų nutolęs 4 kilometrus nuo dabartinės autobusų stoties!

Mano verdiktas: dabartinė autobusų stotis yra tvarkinga, bet nusmurgusi. Puikiai visi suprantam, kad toks pastatas neatitinka šiuolaikinių Druskininkų lygio. Idealiu atveju, vietoj dabartinio pastato iškiltų išskirtinės architektūros geležinkelio-autobusų stotis. Pavyzdžiui, medinė. Tai būtų solidi Druskininkų vizitinė kortelė, sakanti: atvykote į ekologišką ir modernų miestą.


Įrašų serija Stočių apžvalgos

  1. Laiko mašina su tupyklomis
  2. Turisto košmaras Trakuose
  3. Rygos autobusų stotis: geriau už Vilnių?
  4. Kas blogai su Vilniaus autobusų stotimi?
  5. Niūriausia Lietuvos stotis. Lazdijai
  6. Klestinčio kurorto nusmurgusi stotis
  7. Tuneliai, bariukai ir kiti užkaboriai. Warszawa Zachodnia stoties apžvalga

Visokiausie pastatai

Parašykite komentarą