Kelionė traukiniu Vokietijoje: patarimai

Kelionės traukiniu – neatsiejama Vakarų Europos gyvenimo dalis. Lietuva mėgsta bėgius išardyti, keleivinius maršrutus naikinti (todėl pervežam mažiausiai keleivių visoje ES), o užsienyje viskas vyksta kitaip. Kviečiu pasižiūrėti, kaip atrodo geležinkelių susisiekimas iš paprasto keleivio perspektyvos. Kokių nepatogumų gali atsirasti ir kaip keliauti pigiau bei išmaniau?

F tr 6
Hamburgo stotyje

Apgaulingi stereotipai

Kad ir koks vokiškas transportas būtų pažengęs, ypač lyginant su lietuvių, jis nėra tobulas. Matant tokią pažangią sistemą, kartais lūkesčiai neproporcingai išauga. Ir atsiranda nuostaba, kai traukinys vėluoja penkias ar 13 minučių. Neapsigaukite stereotipais apie vokiečius. Dėl įvairių techninių priežasčių vėlavimų tikrai būna.

Būna situacijų, kai jau tuoj reikės persėsti, o traukinys vėluoja. Išsigąsti neverta. Jeigu važiuojate vėluojančiu greituoju ICE ir jums reikės persėsti į regioninį, dažniausiai regioninis traukinys palauks. Blogiausiu atveju turėsite keliauti vėlesniu traukiniu. Svarbią informaciją praneš per traukinio garsiakalbius.

Ir apskritai, traukinių yra nemažai, vietinio susisisekimo maršrutais jie važiuoja lygiais intervalais (kas valandą ar dvi). Tai yra vadinamasis taktinis tvarkaraštis.

F tr 7
Platformoje (Hamburgas)

Rečiau, bet pasitaiko ir didesnių vėlavimų. Kartą teko laukti naktinio ICE traukinio iš Miuncheno į Štutgartą, ir jis vėlavo net 50 minučių. Gal tai buvo dėl vieno grandiozinio geležinkelių projekto Štutgarte (apie jį parašysiu kitą kartą). Vokietijos geležinkelio tinklas didžiulis, todėl traukinių ar iešmų gedimai, statybos darbai, apylankomis nukreipiami traukinių gali sukurti nemažus vėlavimus.

Traukinys-vaiduoklis

Susidūriau ir su traukiniu-vaiduokliu. Atėjus į platformą, iš kurios turėjo išvykt traukinys į Frankfurtą, švieslentė rodė tokį užrašą: Dieser Zug fällt aus (traukinio nebus). Kadangi manęs laukė dar pora persėdimų kituose miestuose, sunerimau. Artėjo vakaras ir galėjo būti, kad kažkur jau tektų per naktį laukti rytinio traukinio. Sugriūtų visas kelionės planas.

Laimei, pamačiau keletą žmonių lipant į traukinį kitoje platformos pusėje. Pasirodo, jis turėjo važiuoti pro tą patį Frankfurtą tik kelių minučių skirtumu. Tai viskas baigėsi laimingai. Bet svarbi pamoka: sekti švieslenčių pranešimus ir neateiti į platformą paskutinę minutę!

F trauk su zenkl
Švieslentėje: Labas rytas!

Kaina: pigiau grybo ar piniginių tuštėjimo metas?

O dabar klausimas, kuris jus kankino nuo straipsnio pradžios: kaip su kainomis?

Studentams: pigiau grybo

Studentai (įskaitant Erasmus) universitetui privalo sumokėti semestro mokestį (iki 300 €), į kurio kainą dažniausiai įeina vienos ar kitos rūšies nuolatinis semestro bilietas (Semesterticket). Kai kuriais atvejais jis suteikia galimybę toje Vokietijos žemėje nemokamai keliauti regioninių traukinių antra klase. Kai kada tik priemiestiniais S-Bahnais. Internete pasitikrinkite, kuriuose ruožuose ir kokiose traukinių rūšyse galios jūsų semestro bilietas.

Greitieji traukiniai – ne visada pigus malonumas

Atsiminkite, kad tolimojo susisiekimo ICE ir IC traukiniai yra „premium“ produktas ir dažniausiai jais galima važiuoti tik turint konkretų to traukinio bilietą. Žiūrėkite portale www.bahn.de

F trauk 6
ICE traukinys su firmine raudona juostele

Yra įvairių kainų. Nenustebkite, kad jums parodys įvairių variantų: ir po 191 €, ir po 52 €. Mažesnė kaina dažniausiai reiškia šiek tiek nepatogesnį laiką ar didesnį persėdimų skaičių. Bet turiu perspėti – geriau bilietus nusipirkti internetu likus bent savaitei arba 10 dienų, kol jie nepradėjo brangti. Pačiam teko įsitikinti, kad per kelias valandas tie patys bilietai gali pabrangti net keliasdešimt eurų.

Kartu – pigiau

Dar viena superinė gudrybė – keliauti dviese arba trise. Kaina tikrai žymiai mažesnė: kartais ir trečdaliu pigiau.

Geras pasiūlymas – nuolaidų kortelės

Jei būsite Vokietijoje kelis mėnesius, galite įsigyti geležinkelio nuolaidų kortelę. Kas mėnesį mokate fiksuotą sumą, ir kiekvienai kelionei gaunate 25, 50 ar net 75% nuolaidą. Keliaujant retkarčiais, apsimoka BahnCard 25 kortelė. Studentams reikia mokėti 4,5 €/mėn. (mažiausiai tris mėnesius), ir kiekvienai kelionei automatiškai atsiranda 25% nuolaida. Man atsipirko jau per pirmą kelionę, nes ta 25 procentų nuolaida nuo pilnos kainos jau buvo lygi visų trijų mėnesių įmokoms už kortelę (~14 €).*

*Pastaba: tai 2018 m. situacija. Dabar (2021 m.) BahnCard 25 kortelės parduodamos bent vieniems metams.

F TR bahncard

Alkoholis ir šventės traukinyje

Dar vienas dalykas, kurio galbūt nesitikėsite pamatyti traukinyje – tai alkoholis. Jeigu važiuojate kokiu regioniniu traukiniu po kaimelius penktadienio vakare (ypač, jei tą dieną vyksta abiturientų išleistuvės arba svarbios rungtynės), nenustebkite, kad į traukinį įlips linksmos kompanijos, apsiginklavusios alaus buteliais.

Dar traukiniais naudojasi sirgaliai (apskritai, žmonės naudojasi traukiniais – nes jie patogūs). Kartą teko visą kelią klausytis ištisinio futbolo sirgalių skanduotės bliovimo ir trepsėjimo skirtinguose vagonų galuose. Kartais bliovėjai rėkė sutartinai, o kartais susidarydavo kakofonija, nes vagono priekyje bliovėjai pradeda bliauti anksčiau, o vagono gale – atsilikdami per kelias „natas“.

Vis dėlto kiek teko susidurti, triukšmas, nekontroliuojamas gėrimas ir sirgalių uliavojimai dažniausiai vyksta regioniniuose traukiniuose, kur nėra traukinio palydovų.

Kartą toks važiavimas su sirgaliais pateikė dar vieną siurprizą: kažkuriame vagone įsijungė gaisro signalizacija, todėl traukinys kažkokioje kaimo stotyje stovėjo 30 minučių. Mano kelionės planas nesugriuvo tik dėl tos priežasties, kad persėdimui turėjau 37 minutes, o „sirgalių traukinys“ vėlavo vos 30-čia.

F tr 9
Miuncheno stotyje

Stočių patogumai

Didmiesčių stotys gigantiškos. Milžiniškos erdvės, daugybė parduotuvių, kavinių, greito maisto restoranų, gausybė traukinių – gyvenimas verda visą parą. Jei reikia, kuprines patogiai galit palikt spintelėse už visai padorią kainą.

Tualetai veikia ir yra normalūs. Mokėjimas įdomus: įėjimas gali kainuoti 0,50 €, tačiau kaina siekia mažiausiai 1,00 €. Žodžiu, pirkdamas bilietą į tualetą įsigyji ir pusės euro vertės čekiuką, kurį paskui kažkokiomis sąlygomis gali panaudoti stoties (nebūtinai to miesto) parduotuvėse ir kavinėse. Kai kur yra ir dušai už papildomą mokestį.

* * *

Keletas vaizdelių.

ICE traukiniai

1. Kontrolieriai tikrina bilietus.F tr 2

2. Vagonas-restoranas.F trauk 1

3. Žvilgsnis pirmosios klasės link (kita vagono-restorano pusė).F trauk 3

4. ICE traukiniuose rasite specialų Deutsche Bahn leidžiamą žurnalą – kaip kokiame lėktuve.F tr 3

5. Greitis geras.F trauk 2

6. Kartais parodo ir žemėlapį su buvimo vieta.F tr 1

7. Hamburgo stotyje.F tr 8

8. Naktis Miuncheno stotyje.F tr 5

9. Stoties pastatas ne visada būna virš bėgių. Atviros Hanoverio stoties platformos:F tr 11

10. Nauja architektūra palei Miuncheno geležinkelius.F trauk 5

11. Nesusilaikysiu neparodęs dar kartą. Hanoverio stoties planas akliesiems!20180510_112700

12. Įsibėgėjam…F trauk 4

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s