Ar laidai gadina miesto vaizdą?

„Troleibusų laidai gadina miesto vaizdą!“ – šitą frazę tikrai esate girdėję. Atseit stulpai ir laidai bjauroja miestą, ypač senamiestyje. Ir todėl reikia sunaikinti bet kokį elektrinį transportą. Ar ne?

1. Nusikelkime į Brėmeną (taip, tą patį, iš kurio kilę Brėmeno muzikantai). Senamiestis tikrai simpatiškas. Ir su laidais. Dešinėje – Senoji Rotušė.Brem 3918

2. O siaube! Tramvajaus laidai centrinėje aikštėje! Katastrofa! Ar įžiūrite katedrą? Juk per laidus nesimato!Brem 4015

3. Senamiesčiuose laidai dažnai tvirtinami prie pastatų, kad nereikėtų statyti stulpų. Kiekviename Lietuvos transporto naikintojų tekste sakoma, kad tie laidai labai kenkia pastatams. Bet – o siaube! – prie pačios Brėmeno Senosios Rotušės (XV a. pastato) pritvirtinti tramvajaus laidai!
Brem 4705

4. Tie laidai yra iš pačios paradinės pusės:Brem 2712

5. Tramvajai važinėja pėsčiųjų gatve, ir niekas nesiūlo nei laidų, nei paties tramvajaus naikinti.Brem 0027

Jeigu patys pagūglinsite, pamatysite šimtus šios aikštės ir Naujosios Rotušės vaizdų su tramvajaus laidais ar net pačiu tramvajumi. Dažnai šie vaizdai naudojami kaip Brėmeno vizitinė kortelė. Ir nėra jokios tragedijos.

Apskritai, reikia susidėlioti prioritetus. Vilniaus senamiestyje pilna siaurų, kreivų, išbyrėjusių šaligatvių. Niekas nepritaikyta neįgaliesiems. Ką ten neįgaliesiems – net sveikam žmogui nei malonu, nei patogu vaikščioti ar prasilenkti siauruose šaligatviuose, ypač kai pilna duobių, balų, ledo bei pristatytų automobilių. Vietoj trinkelių, senamiesčio gatvės toliau asfaltuojamos kaip sovietmečiu. Ir visame šitame kontekste kažkas drįsta sakyti, kad laidai gadina miesto vaizdą?

P. S. šiuolaikiniai troleibusai turi autonominės eigos galimybę – važiuoti tam tikrą kilometrų skaičių be „ūsų“. Deja, Vilnius perka tik morališkai pasenusius troleibusus, kurie nei vieno metro negali pavažiuoti be ūsų ir kontaktinio tinklo. Net Ukrainos miestai perka troleibusus su autonomine eiga.

Daugiau apie mūsų miestus ir aplinką

Parašykite komentarą