Sugriuvęs Vilnius

Kad ir kaip Vilnius norėtų būti modernus, veržlus ir europietiškas, nieko jam neišeina. Feisbuke viskas gal ir gražu: meras atidarė vieną dviračių taką, nupjovė tujas. Gražūs nauji pastatai. Bet išėjus į miestą pasimato realus vaizdas: surūdiję stulpai, duobėtos gatvės, išklypę šaligatviai, balos, šiukšlės, purvas. Ir tai Vilnius XXI amžiuje.

Įkvėptas vieno tinklaraštininko reportažų, įkelsiu keletą savo vaizdelių. Įsivaizduokime, kad esame turistai…

1. Mus pasitinka stoties rajonas su visais savo patogumais. Užsienyje stovi didelės stoginės laukiantiems viešojo transporto, dviračių stovai, švieslentės, kokie nors mažosios architektūros elementai. Vilnius pasitinka betoninėmis sienelėmis, ištrypta pieva ir alaus barais:20180312_095800

2. Borteliai prie perėjų daug kur vis dar nenužeminti. Nekalbu jau apie pačių plytelių būklę.20180312_100130

3. Pasidžiaukime turistų mėgstamu senamiesčiu. Čia tipinė senamiesčio gatvė. Visą žiemą vanduo teka tiesiai ant šaligatvio ir šąla. Arba bala, arba ledas. Tik pavasarį pasimato, kokios kreivos ir išdaužytos plytelės.20180309_111816

4. Pavaikštinėję Gedimino prospektu, paeikime šiek tiek į šalį. Ne, ne į kokius nors uždarus kiemus. Užtenka paeiti iki stotelės ir pasimatys visa infrastruktūra. Šaligatviai Vilniaus mastais nauji, bet neįgalieji ir mamos su vežimėliais turi šokinėt per bortus.
20171212_151636

5. Paeikime dar keliolika metrų. Jausmas kaip Rusijoje.20180314_110857

6. Pylimo gatvė – viena pagrindinių viešojo transporto arterijų Vilniaus centre. Ji pasižymi savo balomis ir sutrūnijusiais šaligatviais. Šitoje vietoje lyg ir turėtų būti perėja (nepaisant beveik nusitrynusio žymėjimo ir aukštų bortų).20180316_162950

7. Stotelės paviljone telkšo bala. Kojos sušlaps, bet bent jau ant galvos nelyja.20180125_132904

8. Neįgaliesiems ir dviratininkams ypač draugiška sankryža Naujamiestyje. Iš visų pusių pilna laiptų, o ties perėjomis borteliai niekur nenužeminti. Tačiau šitie laiptai – praktiškai lygioje vietoje. Ar sunku šiek tiek pakasti ir panaikinti tokią nesąmonę?
20171118_100752

9. Judame tolyn nuo išpuoselėto centro. Deja, mūsų kelionę sustabdo iškritusios troleibuso durys. Ką gi, šiuolaikiniam Vilniui svarbiau „ekologiški“ autobusai.durys1

Išlipome Savanorių prospekte – vietoje, kur kasdien persėda nemažai vilniečių, be to, tai ne vieną dešimtį tūkstančių gyventojų turintis mikrorajonas. Kokia čia padėtis?

10. Jau iš stotelės matome ištryptą dykynę su atdarais konteineriais ir varnomis. Čia vaikšto tiek daug žmonių, kad visame milžiniškame plote nėra nė vieno žolės stiebelio:20180316_145740

11. Čia ta pati vieta atolydžio metu. Tikras ežeras. Tik neapsigaukite – vasarą viskas taip išdžiūna, kad būna net smėlio audros.20180312_104557

12. Pilkuma… Spalvinę gamą paįvairina konteinerio juodumas ir grafičiai.20180312_104551

13. Panašu, kad kiekviena perėja turi turėti bent vieną dalyką: arba 15-20 cm bortą, arba metro pločio balą.
20180312_104646

Taip, niekada negyvensime tobulai. Bet visiškai nerekonstruoti pagrindinių miesto gatvių ir šaligatvių 30 metų – jau nemenkas pasiekimas. Jeigu svarbiausiose gatvėse šalia perėjų stovi 20 cm bortas ir bala, jeigu šaligatviuose žioji bedugnės, o surūdiję apšvietimo stulpai iškrypę kaip medžiai po audros, tai Vilnius jokia europietiška sostinė.

Tiesa, Vilnius atrodo galbūt geriau, nei Murmanskas (žr. reportažą). Tačiau nebegalima ir toliau toleruoti tokio akivaizdaus apsileidimo. Juk net maži miesteliai išsiblizgino savo šaligatvius ir gatves…

Linkėjimai iš modernaus ir europietiško Vilniaus!

Kviečiu dar paskaityti: Pakeliui į automobilinę vergovę ■ Kur miega troleibusai ■ Beveik realybė. TV bokštas ■ Koks buvo rytdienos miestas?

Parašykite komentarą