Iš Berlyno į Varšuvą traukiniu EuroCity. Apžvalga

Pradedu įrašų seriją Traukinių apžvalgos. Čia pasidalinsiu vaizdais iš kelionių įvairiais Europos traukiniais: naktiniais, regioniniais, greitaisiais. Gal pravers ir jums planuojant savo keliones, o gal tiesiog bus įdomu pasižvalgyti. Galima palyginti su Lietuva, pagalvoti, ko ir mums reikėtų.

Šiandien parodysiu EuroCity traukinį iš Berlyno į Varšuvą (trumpinys EC).

Pradžiai šiek tiek bazinės informacijos glaustai, o po to bus daugiau nuotraukų su įvairiais pastebėjimais. (2023 m. informacija)

  • Berlynas ⇔ Varšuva EuroCity traukiniai išvyksta maždaug 5 kartus per dieną, priklausomai nuo dienos.
  • Išvykimo laikai išsidėstę grubiai tarp 4 val. ryto ir 16 val. vakaro.
  • Tarpai tarp išvykimų dažniausiai lygiai 2 valandos (taktinis tvarkaraštis su kelių minučių skirtumu), tačiau kai kada yra dvigubi tarpai – 4 valandos.
  • Bėgant metams, reisų skaičių stengiamasi vis didinti. Berods yra užsibrėžta padidinti iki 7 per dieną.
  • Kelionės trukmė – beveik 6 valandos.
  • Šiuo metu minimali kaina 27,90 € (pvz. anksti ryte, 2 klasė). Tačiau nepamirškite, kad čia galioja dinaminė kainodara: kuo patogesnis laikas ir kuo mažiau liko laiko iki tos dienos, tuo brangiau.
  • Rekomenduoju pirkti bilietą ne vėliau kaip savaitė-pusantros iki išvykimo. Šiuo metu tipinė kaina 35-40 €. Jeigu kainos lipa ant dar aukštesnių laiptelių, kartais kelionė jau pradeda neapsimokėti, nebent ruošiatės važiuoti per šventes ir kitos transporto rūšys dar brangesnės.
  • Perku bilietus per Deutsche Bahn svetainę.

Berlynas ir Varšuva turi keletą geležinkelio stočių, dėl įvairių remontų traukiniai gali stoti skirtingose stotyse. Šito straipsnio vaizdai iš 2021 m. vasaros. Važiavau iš Berlyno centrinės stoties (Berlin Hbf), išlipau Varšuvos vakarinėje stotyje (Warszawa Zachodnia), kur paėjus kelis šimtus metrų yra tokio paties pavadinimo autobusų stotis (daugiau vaizdų čia) – ten įsėdau į „naktinį“ Flixbusą į Lietuvą (22:00).

01. Berlin Hbf vaizdas (į dešinę nuo stiklinio kubo), ateinant nuo Reichstago.

Jeigu keliaujate ruože Vokietija ⇒ Lietuva, kelionės patogumas labai priklauso nuo konkrečios situacijos. Gana paprastas variantas: ryte išvažiuoti iš savo Vokietijos miesto į Berlyną, ten praleisti kelias „rezervines“ valandas, Berlyne įsėsti į EuroCity Berlynas-Varšuva, išlipti Warszawa Zachodnia stotyje ir persėsti į „naktinį“ Flixbusą. Jeigu Flixbusas nevažiuoja į jūsų reikiamą miestą, o EuroCity dėl W-va Zachodnia remonto nestoja toje stotyje, taip pat jeigu traukinys nestoja Berlin Hbf, tada gali susidaryti papildomi sunkumai su persėdimais ir visa kelionė neapsimokėti. Todėl žiūrėkite viską individualiai.

02. Išvykimas Berlyno centrinėje stotyje vyksta iš paskutinio aukšto. Sąstatą atitempia lokomotyvas Siemens Vectron.

03. Maršrutus aptarnauja Lenkijos geležinkelių bendrovė Intercity vagonais. Vidus šiuolaikiškas, patogus.

04. Yra dviejų tipų vagonai – atviro tipo ir kupė. Čia matote atviro tipo antros klasės vagoną. Pirkdami bilietą internetu iškart turėsite išsirinkti savo vietą, jokio papildomo rezervacijos mokesčio nėra.

Labai erdvu. Kojoms tiek daug vietos, kad jas galima visiškai ištiesti arba net laikyti prie kojų didelę kuprinę be jokio vargo. Tačiau to neprireiks, nes viską sudėti galima į lentynas viršuje.

05. Lubų spalvinis apšvietimas atitinka lenkišką traukinių žymėjimą išorėje. Žalia – antra klasė, geltona – pirma, raudona – restoranas.

Atviro tipo vagone kiekvienai vietai yra po rozetę.

06. Kaip minėjau, yra ir kupė tipo vagonas. Vidus atrodo taip pat, kaip PKP traukinyje Krokuva-Mockava. Nuotraukų bus kitose Traukinių apžvalgose.

07. Labai gerai, kad visada yra restoranas vagonas. Gaila, kad Lietuvoje tokie dalykai išnykę ir galima gauti geriausiu atveju kažkokių šokoladukų.

Naujesniuose traukiniuose kartais naudojama kitokia koncepcija. Pavyzdžiui, austrų greitojo traukinio RailJet restorane vietų yra gal trigubai mažiau. Lenkų greitojo traukinio EIP restorane išvis nėra sėdimų vietų, o tik stovimi staliukai, užtai patiekalai net antros klasės keleiviams gali būti atnešami į vietą (lėktuvo stiliaus aptarnavimas). Ateityje įdėsiu minėtų traukinių apžvalgas.

08. Kaip suprantu, visus lenkų restoranus aptarnauja kompanija WARS. Patiekalai tikrai geri, kainos irgi nesikandžioja. Vaizdų bus kitose apžvalgose.

09. Važiuojantiems antra klase nemokamai dalijo vandenį (kaip ir greitajame EIP traukinyje). Reikia darbuotojui pasakyti, ar imsi gazuotą, ar negazuotą.

10. Lenkijos laukai.

Kalbant apie keliones Europa-Lietuva, visada rekomenduočiau kuo didesnę dalį kelio važiuoti traukiniais vien dėl komforto. Autobusų privalumas gali būti mažesnės kainos ir geresnis tvarkaraštis (daugiau reisų), taip pat kai kada tiesioginiai reisai (pvz. iki pat Lietuvos). Tačiau didžiausias trūkumas yra komfortas – reikia visada sėdėti savo vietoje, kojoms mažokai vietos, nėra restorano, tualetas tik vienas ir labai mažas (dažniausiai nešvarus), autobusas kratosi per duobes ir sukiojasi per žiedukus, dėl to kartais į maišus vemia keleiviai.

Lyginant su bet kokiais autobusais, EuroCity traukinio antra klasė yra tiesiog karališka prabanga.

11. O ką reiškia traukinio rūšies pavadinimas EuroCity? Iš principo, tai tiesiog tarptautinis traukinys, atitinkantis tam tikrus greičio ir komforto reikalavimus (pvz. kondicionierius, maisto įsigijimo galimybė, stojimas tik svarbiausiuose miestuose). Plačiau galite pasiskaityti čia.

Įdomu, kad kiekvienam maršrutui priskirtas koks nors pavadinimas į temą – šiuo atveju tai Vyslos upė. Taip pat matote, kad šito maršruto kategorija yra EuroCity arba EuroInterCity.

11. Išlipimas rekonstruojamoje Warszawa Zachodnia stotyje į seną peroną.

12. Vagonai.

13. Stotis rekonstruojama iš esmės: bus visiškai nuo kritulių uždengti peronai (išvaizda nenusileis Vienos ar Zalcburgo stotims), pėstiesiems bus ne tik tunelis, bet ir viadukas, taip pat tramvajai pravažiuos tuneliu po stotimi, t. y. bus tiesioginis persėdimas tarp tramvajaus ir traukinių nesušlapus. Panašus tramvajaus tunelis įrengiamas ir Augsburgo stotyje Bavarijoje. Kada sulauksime kažko panašaus Vilniuje ar Kaune?

(Foto 2022 m.)

14. Jau anksčiau buvo pastatytas naujas įėjimas į požeminę perėją, nedidelė salė su bilietų pardavimu, tualetais ir makdonaldu.

15. O kol kas dar yra senoji dalis. Išlipus iš traukinio štai toks nusileidimas į požeminę perėją.

16. Tuneliu galima tiesiogiai patekti į autobusų stotį Warszawa Zachodnia, kur važiuoja įvairūs autobusai į Lietuvą. Nors tai turbūt pati svarbiausia Lenkijos autobusų stotis, ji labai nušiurusi. Vaizdelius rodžiau atskirame straipsnyje, kur palyginau Vilniaus, Rygos ir Varšuvos AS.

Ateityje bus daugiau vaizdų iš įvairių traukinių.

Parašykite komentarą