Naujiena: Latvija turės taktinį tvarkaraštį

Taip, perskaitėte teisingai.

Prieš porą savaičių buvo paskelbta strateginė studija, kurioje aprašytas Latvijos integruotasis taktinis tvarkaraštis! Latviai jau ruošiasi naudotis Rail Balticos privalumais, įjungdami esamus maršrutus į bendrą sistemą – išnaudoti savo sostinės stotį kaip centrinį persėdimo mazgą.

The Rail Baltica joint venture in the Baltic countries RB Rail AS has made public the strategic study for the railway passenger services in Latvia the “Riga Node operation optimisation study”, carried out by the German railway consulting company Ramboll Deutschland GmbH in 2020-2021.

The key objective of this study was to make an in-depth analysis, including benchmarking with international railway transport services and latest developments, and to redefine the future offer for an alternative and overarching railway transport in Latvia and in the neighboring countries, considering all future benefits and opportunities which will be brought with implementation of the Rail Baltica mainline and economic corridor.

The study also investigated the opportunities to integrate railway system into Riga public transport system by creating a timetable which allows 15 minutes interval for urban and sub-urban trains, that way endorsing integration of the train and bus timetables across the railway network – in the future mobility hubs.

Taigi, esami Rygos priemiestiniai traukiniai bus sutaktinti į 15/30 min. intervalą!

Full synchronization of the railways systems for the maximum comfort of the future railway passengers

“The principles set up by the Riga Node operation optimisation study are paving the way to a revolutionary transport services at the service of our citizens and will gradually become reality in the coming years. This will be a major step toward a better mobility, and decisive factor to achieve greenhouse gas reduction targets in Latvia,” Talis Linkaits, Minister of Transport in Latvia.

Šioje vietoje paminima, kad transporto sistemos koncepcija – iš Šveicarijos. Šveicarišką integruotąjį taktinį tvarkaraštį esu aprašęs praeitų metų straipsnyje.

The general output of this study defines the Latvian-wide transport system service offer, which is based on the concept invented by Swiss Federal Railways, inspired by the famous Swiss Clock. For example, in Riga station, the central hub of the system, trains from and to all directions will be able to meet every hour, allowing interchanges between trains of all directions in optimum conditions of comfort. Moreover, the timetable regularity foresees full integration and synchronization of the two railway systems across many train categories such as high speed, night trains, regional and suburban trains, running on Rail Baltica and Latvian Railway tracks,” explains Jean-Marc Bedmar, Head of Systems and Operation department in RB Rail AS.

Štai čia paminėtas sistemos angliškas pavadinimas: symmetrical regular interval timetable – simetriškas taktinis (takto) tvarkaraštis (plg. vok. symmetrischer Taktfahrplan). Kodėl simetrinis? Todėl, kad žiūrint į grafinį tvarkaraštį, traukiniai prasilenkia simetrijos minutę, ir pats traukinių judėjimas daugiau mažiau simetriškas:

“In the professional railway industry terms, the new timetable shall be called symmetrical regular interval timetable, whereas for the citizens and future railway passengers it will mean several things – first, the timetables that would be easier to memorize as the trains would only run on the same schedule every hour and, secondly, the exchange between the trains in the Riga Central station would be made as convenient as possible from and to any directions,” Ralf Jugelt, Senior Consultant at Ramboll Deutschland GmbH adds.

Įdomu, kad pirmieji rezultatai matysis jau kitais metais – po truputį bus sutaktinami traukiniai!

The first results of this study are already implemented with the so-called Rail Baltica construction timetable starting March this year – the passengers can observe a regularity of arrival and departure times across the network to the extent possible during the construction stage of Riga Central station.

Deja, Latvija aplenkė Lietuvą. Būtų netgi kvaila, jeigu latviai nebūtų pasidarę tokios studijos – Ryga yra svarbiausias geležinkelio mazgas šalyje, su priemiestiniais traukiniais. Visas geležinkelių tinklas koncentruojasi Rygoje: su Rail Baltica ateina šansas priversti tą mazgą dirbti kaip šveicarišką laikrodį – į taktą, kaip sakoma.

Nuoroda į studiją: Riga Node Optimisation Study

O lietuviai lieka kvailio vietoje. Lietuvoje taktinis tvarkaraštis ne mažiau svarbus: juk ateityje turėsime net ne vieną, o tris svarbias Rail Baltica stotis – Kaune, Vilniuje ir Panevėžyje (tikėkimės, centre). Turint tokį decentralizuotą tinklą, kai jungiama nemažai svarbiausių šalies miestų, tampa ypač svarbu, kad riboti resursai būtų paskirstomi kuo efektyviau, kad keleiviams būtų užtikrinamas kuo patogesnis susisiekimas, ypač išnaudojant būsimą Rail Balticą. Todėl Kaunas ir Vilnius turėtų tapti taktiniais mazgais, kuriuose iš tikrųjų veiktų persėdimai.

Ar Panevėžys galėtų tapti taktiniu mazgu – abejoju, nes kiek žiūrėjau pagal važiavimo laikus, traukiniai į ir iš Rygos Panevėžyje bus skirtingu metu. Tačiau vien matant dabartinį geležinkelių tinklą, labai logiška yra kurti taktinį mazgą Šiauliuose – ten susisiekia nemažai maršrutų ir yra nemažas potencialas persėdimams. Ateityje tas potencialas gali būti ir dar didesnis, ypač sudažninus Panevėžio–Šiaulių maršrutą, paleidus dvivalandinį priemiestinį traukinį į Joniškį ir galbūt net į Pakruojį.

Ačiū tinklaraščio skaitytojams, atsiuntusiems naujieną. Kas yra integruotasis taktinis tvarkaraštis, kaip jis užsienyje taikomas traukiniams ir miesto transportui, kaip jis galėtų būti pritaikytas Lietuvoje – plačiau skaitykite šiuose straipsniuose:

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s