Vilniaus merai apie troleibusų ateitį

Neseniai įvyko kandidatų į Vilniaus merus debatai, ir gana įdomaus formato. Pasimatė ir viešojo kalbėjimo įgūdžiai, ir psichologija, ir žinios. Tačiau ką kandidatai galvoja apie troleibusus?

Jau ne kartą rašiau apie troleibusų problemą. Juk Vilniaus transporto situacija – kaip dantų valymas. Kas bus, jeigu staiga nustosite valyti dantis vienoje burnos pusėje? Po kokių penkerių metų tikrai bus problemų. Bet ne – jūs ir toliau nesivalote dantų vienoje pusėje ir guodžiatės mintimi, kad po kokių penkių ar dešimties metų GAL susidėsite ten brangius implantus, nes tada jie bus atpigę. Nors jau seniai kaupiasi apnašos, tęsiasi skausmai ir uždegimai, bet jūs vis tiek užsispyręs nesivalote dantų toje pusėje, nors kitą pusę rūpestingai prižiūrite ir net išblizginate.

Taigi: autobusų perkama be galo be krašto, o troleibusų vos vos (mieste ir toliau važinės apie šimtą senų Škodų), ir dar tokie, kurie be ūsų nepavažiuoja nė metro.

Bet grįžkim prie debatų. Nuo 2:12:57 Kreiviui, Šimašiui ir Zuokui užduodamas klausimas apie troleibusus: tinklą plėsti ar mažinti? Kandidatų atsakymai puikiai atspindi jų apsišvietimą:

Šimašius pripažįsta, kad elektriniai autobusai brangesni už troleibusus. Praha, po 40 metų susigrąžinusi troleibusus, ir Liublinas, smarkiai vystantis savo tinklą, jį „išmušė iš vėžių“. Po to galų gale emociškai prabyla, kad „aš nesu troleibusų fanas“. Vis dėlto jis palauks kitų metų, kai bus aiškesni duomenys.

Zuokas pradėjo skiesti, kad ateityje visas transportas bus „troleibusai, bet be ūsų“. Ir prabilo apie troleibusų vairuotojų perkvalifikavimo reikalingumą.

Kreivys, pasirodo, į troleibusą jau nežinia kiek laiko net kojos nebuvo įkėlęs. Akivaizdžiai neturėjo ką atsakyti apie bomžų problemą transporte. Atseit įlipimas pro priekines duris – geriausias variantas, ir „nieko geresnio nėra išrasta“. Dar kažką pradėjo veblenti apie žmonių kiekį kvadratiniame metre, bet vedėjai nutraukus sakinį, taip ir nepaaiškėjo, kaip jis būtų susiejęs žmonių tankį autobuse su bomžų problema. Gal jei mažiau žmonių kvadratiniame metre, tai turi daugiau laisvos erdvės pasitraukti nuo bomžo? 🙂

Taigi, matosi, kad šie trys kandidatai neturi normalaus supratimo apie miesto transportą. O troleibusai – ekologiškas transportas – yra politikų įkaitas, naikinamas dėl kažkieno primityvaus suvokimo arba tramvajaus ir elektrinių autobusų fantazijų.

Amžinas laukimas

Pikčiausia, kad Vilnius užstrigęs kažkokioje laikinumo stadijoje. Vyksta laukimas, ir nežinia ko. Atseit tuoj pasirodys pigūs elektriniai autobusai, va tada jau galėsime turėti ekologišką transportą. Arba tuoj tuoj įsivesim tramvajų, o kitą lygiai tiek pat ekologišką transporto rūšį – troleibusus – išdraskysim velniop. Argi tai ne absurdas?

Pabaigai pamąstykime: kodėl mieste važinėja tiek daug senų troleibusų? Tai amžino neapsisprendimo, politinio nestabilumo (merų užgaidų) ir pasenusio suvokimo pasekmė. Naikinsim, nenaikinsim, naikinsim, nenaikinsim… Vietoje to būtų galima aiškiai pasakyti: troleibusai liks, visos transporto priemonės bus atnaujintos, kontaktinis tinklas palaipsniui bus modernizuotas kritinėse vietose. Bet ne: dėl vaizdo nupirkime 40 naujų troleibusų (nors trūksta dar 100), kurie vis tiek negalės be ūsų pavažiuoti nė metro (nes tokius užsisakė Vilnius). Ir tada dar labiau baksnokim pirštais, kokia nepatogi transporto rūšis.

Nepamirškim, kad Vilnius jau turi gana išplėtotą kontaktinį tinklą, kurį tam tikrose kritinėse vietose patobulinus gauti tą taip trokštamą greitą ir ekologišką transportą. Be to, kai kuriuose miestuose elektriniai autobusai/troleibusai dalinai naudojasi ūsais, dalinai važiuoja be ūsų. Tad stačia galva viską naikinti yra mažų mažiausiai kvaila.

Deja, Vilnius eina elektrinio transporto sunaikinimo keliu. Nesinori būti blogu pranašu, bet gali būti, kad sulauksime ir troleibusų sistemos galo. Ką jau ką, bet griauti ir naikinti tai mokame.

Dar apie troleibusus ir transportą

Post Scriptum. Kiek teko matyti, turbūt vienintelis troleibusų situaciją suvokiantis kandidatas į Vilniaus merus – Liutauras Stoškus. Deja, jis turbūt per mažai žinomas, kad būtų išrinktas. Tai troleibusų ateitis turbūt pakibs kitais metais: ant Šimašiaus plauko?..

1 mintis apie “Vilniaus merai apie troleibusų ateitį

Parašykite komentarą