Lenkų naktinis traukinys Viena–Varšuva • Miegamasis vagonas

Tęsiu traukinių apžvalgas ir šįkart parodysiu lenkų naktinio traukinio miegamąjį vagoną. Tai brangokas malonumas, bet komfortas žymiai didesnis: jūsų dukart nežadins konduktoriai, miegosite ant lovos, gausite pusryčius. Bet yra ir trūkumų.

Tai Euronight naktinis maršrutas Gracas-Viena-Varšuva*, sėdimuosius vagonus parodžiau praeitame įraše. (*Nuo 2023 m. gruodžio: Miunchenas–Viena–Varšuva).

Vienos centrinėje stotyje. Ir vėl raudonas ÖBB lokomotyvas atitempia lenkų vagonus – pats pirmasis yra miegamasis.

Žvelgiant atgal: sėdimasis vagonas ir trys vagonai, kurie bus atskirti Čekijoje ir važiuos į Berlyną. Keleivių nemažai – matote 2022 m. liepos vaizdus.

Miegamajame vagone žmonių kiek mažiau. Vieni žmonės buvo su šuniuku – tai neabejotinas traukinio privalumas prieš skrydžius.

Koridoriuje.

Kupė būna trijų ir dviejų lovų. Bilietas dvivietėje kupė, aišku, brangesnis (65 versus 80 €, čia tik pradinė kaina). Aišku, galima visą kupė užsisakyti vienam žmogui, bet tai jau kainuos virš 100 € (pradinė kaina).

Mano bilietas kainavo 104 € – kol kas tai brangiausias traukinio bilietas, kokį tik esu pirkęs. Ėmiau pigiausią vietą miegamajame vagone (trivietė kupė), iki išvykimo buvo likusios tik kelios dienos, vasara, darbo diena. Štai kodėl kaina buvo iškilusi beveik dvigubai nuo bazinio 65 € lygio.

Gal skamba brangokai, bet naktinis traukinys – be galo geras pasirinkimas lankstumo ir laiko prasme (pvz. prieš lėktuvą).

Pirma, neišsieikvoja diena – galima atidirbti praktiškai visą darbo dieną, atvykti į Vieną ir toliau važiuoti per visą naktį. Ryte jau būni Varšuvoje ir gali tęsti kelionę toliau (pvz. lenkų greituoju traukiniu EIP į pajūrį).

Antra, atsiranda lankstumas ir kelionės planavimo prasme. Galutinai apsisprendžiau ir traukinio bilietus pirkau vos kelios dienos prieš išvykimą, kai lėktuvų skrydžiai jau kainavo mažiausiai kelis kartus brangiau. Be to, skrendant automatiškai atsiranda griežtoki bagažo apribojimai, važiavimai iš/į nuo miestų centrų nutolusius oro uostus. Jau reikia daugiau prisiruošti, žymiai anksčiau planuoti. Su naktiniu traukiniu viskas paprasčiau – atėjai ir įsėdai, nusipirkęs bilietus prieš kelias dienas.

Štai kodėl sakau, kad Lietuvoje reikia naktinių traukinių į Varšuvą jau dabar, o ne 2036-2040 metais, kaip suplanuota.

Prie lango yra ir viena atlenkiama sėdynė

Man pasisekė – buvau vienintelis keleivis savo kupė. Sumokėjau už vieną lovą trivietėje kupė, o gavau privačią kupė 😀 Kai lenkų konduktorius pačioje pradžioje patikrino bilietą, liepė nakčiai užsirakinti iš vidaus. Iš to supratau, kad daugiau keleivių nebus. Šiaip sunku tikėtis, kad kas nors iš tokių trečiaeilių Čekijos pasienio miestų kaip Bohumino ir Bžeclavo važiuotų kažkur į Krokuvą ar Varšuvą miegamajame vagone už didoką sumą.

Taigi, vienoje pusėje gultai, kitoje – drabužių spinta su tokia kriaukle-stalu. Šalia yra durys, turbūt į kitą kupė.

Kiekvienam keleiviui yra antibakterinė servėtėlė ir nedidelis medžiaginis rankšluostis (dešinėje).

Turbūt geriausia rezervuoti apatinę lovą. Tada nereikia laipioti. Be to, išlošite ir kitu aspektu: turėsite nuosavą rozetę. Dalykas toks, kad visoje kupė yra tik berods dvi rozetės: viena prie apatinės lovos ir antra po kriaukle (kurios būdamas kupė net nepastebėjau, ją pamačiau jau tik vėliau iš YouTube šio traukinio apžvalgų). Jeigu būtų trys keleiviai, kažkurie du jau turėtų dalytis rozetę… Šitos problemos nebūtų tik dvivietėje kupė (kuri brangesnė).

Bendras tualetas padorus. Bendro dušo nėra, nuosavas dušas su nuosavo tualetu yra tik berods vienoje prabangesnėje kupė.

Prie kiekvienos lovos yra lempa, reguliuojasi individualus apšvietimas. Virš durų reguliuojasi bendras apšvietimas, garsinių pranešimų garsumas, temperatūra.

Ryte pro galinį koridoriaus langą galima matyti lenkų lokomotyvą.

Gal du kartus traukinys buvo sustojęs praleisti greitųjų traukinių EIP tarp Krokuvos ir Varšuvos. Vienu metu net buvo galima stebėti, kai pirmame ir antrame kelyje prasilenkė priešingomis kryptimis važiuojantys Express InterCity Premium, kai stovėjome trečiame kelyje (trumpa atkarpėlė traukinio stovėjimui – turbūt tai vadinamoji pralanka).

Ryte pastebėjau, kad šalia lango pučiamas karštas oras (liepos mėnesį!). Bandžiau reguliuoti temperatūrą, bet niekas nepasikeitė. Buvo likę nedaug važiuoti, tai tingėjau aiškintis.

Be apšvietimo, prie lovos dar yra palydovo iškvietimo mygtukas. Iš keistenybių – yra ir lizdas ausinėms, kur turėtų groti 4 radijo stotys. Nežinau, ar veikia.

O žinote, kur pusryčiai? Nesitikėjau, kad juos rasiu spintelėje virš kriauklės, dėžutėje 😀 Papildomai yra ir sultys, vanduo, vafliai.

Pačius pusryčius sudaro perpjauta juoda duona, 2 rūšių sviestas, uogienė.

Ryte konduktorius/palydovas atneša kavos arba arbatos. Vakare tinkrindamas bilietą paklausia, ko norėsi ir išsineša bilietą. Ryte atneša pažymėtą bilietą su gėrimu, bet man vietoj arbatos atnešė kavos 😡

Tai kaip matote, situacija su aptarnavimu ir apskritai informacijos pateikimu nekokia. Viskas vyksta gana atgrubnagiškai, varguoliškai. Konduktorius vakare nieko nesakė nei dėl pusryčių (tik po to juos savarankiškai „atradau“ spintelėje), nei nepaklausė, ar yra kokių klausimų ar norų, nei pasakė, kada atneš arbatą. Jo vieninteliai ištarti žodžiai buvo tokie: „Labas vakaras, kava/arbata? Užsirakinkit duris“ 😐

Palyginkim. Austrų Nightjet naktiniame traukinyje pusryčius susikonfigūruoji IŠ ANKSTO: iš viso sąrašo išsirenki 6 dalykus. Gali išsirinkti ir daugiau, bet tada už kiekvieną papildomą daiktą mokėsi 1,20 €. Sužymėti visi alergenai, Fairtrade, produktai be gliuteno ir kt. Žodžiu, tik mokėk pinigus ir mes tau visko atnešim. O lenkų naktiniame traukinyje aš išvis nežinojau, kas bus pusryčiams, nėra jokio pasirinkimo, jokios informacijos internete perkant bilietus.

Šaltinis: ÖBB

Austrų naktiniuose traukiniuose individualius pusryčius atneša ryte, tvarkingai pateiktus, o ne paslėpia pusiau perpjautą duoną su celofanu spintelėje:

© ÖBB / Harald Eisenberger

O šiaip kelionės tikrai nesigailiu, smagu buvo miegoti lovoje, atsikelti pailsėjus. Tikrai nuostabus kelionių formatas – tegu jis kuo greičiau ateina ir į Lietuvą. Esu įsitikinęs, kad LTG Link puikiai susitvarkytų su aptarnavimu, pusryčiais ir bendra kokybe – tereikia tik politinės valios ir poros modernizuotų vagonų: iki 2030 m. jau galėtume turėti naktinį traukinį (Vilnius)-Kaunas-Varšuva, o po 2030 m. maršrutus iki pat Berlyno, Vienos, Prahos.

Pabaigai parodysiu, kaip jau Varšuvoje atrodo visas sąstatas, Čekijoje „papildytas“ kitais vagonais, pradėjusiais maršrutą ne Vienoje, o kituose miestuose.

Čia matote pradžią: lokomotyvą ir šios apžvalgos objektą – miegamąjį vagoną.

Čia sėdimasis vagonas, kurį apžvelgiau praeitame įraše.

Čia lenkų couchette vagonas iš Budapešto:

Po jo – dar du lenkų sėdimieji vagonai iš Budapešto (kur miegamasis – gal vietoj jo paleido sėdimąjį?).

Vagonai iš Prahos: Čekijos geležinkelių sėdimasis (šviesiai mėlynas)…

…ir miegamasis.

Ir pabaigoje įdomybė: privačios kompanijos miegamasis vagonas. Šiltuoju metų laiku šita firma leisdavo naktinį traukinį tarp Vokietijos šiaurėje esančio kurorto Ziulto ir Alpių (Zalcburgo ir Bazelio – tai išsišakojantis maršrutas). 2022 m. liepos 29 d. dėl aukštų energijos kainų ir didelių trasos mokesčių Vokietijoje buvo nutrauktas kursavimas, jį tikimasi atkurti kada nors ateityje. Kažkodėl dar 10 dienų prieš maršruto panaikinimą štai šitas vienas vagonas buvo prikabintas prie kitų iš Prahos atvykusių vagonų. Gal čekai „pasiskolino“ šitą vagoną iš privatininkų?

Pabaiga.

Kitos traukinių apžvalgos

Varšuva-Berlynas
Vengriškas naktinis traukinys Ciurichas–Budapeštas • Couchette vagonas

2 mintys apie “Lenkų naktinis traukinys Viena–Varšuva • Miegamasis vagonas

Parašykite komentarą