Autobusai virš žemės – „Sky Trolley“

Pasaulyje daug BRT (Bus Rapid Transitgreitųjų autobusų) sistemų, kurios pasižymi specialiai autobusams/troleibusams skirtomis eismo juostomis. Kai kur viešasis transportas jomis važiuoja tik piko valandomis, o kitu metu joje leidžiamas automobilių stovėjimas.

„Sky Trolley“ kompanija siūlo naują viešojo transporto technologiją, savotišką BRT virš žemės.

Viešajam transportui skirtose juostose kas 120 pėdų reikėtų statyti betonines kolonas, kurios laikytų specialius bėgius. Jais riedėtų autobuso viršuje esantys ratai. Taigi tie autobusai „kabotų“ ant ore esančių bėgių ir automobiliai apačioje galėtų laisvai pravažiuoti. Panaši kabančių traukinių sistema veikia Vupertalyje (Vokietija) nuo 1901-ųjų ir Šonane (Japonija) nuo 1970-ųjų.

Stotys veiktų kaip didžiuliai liftai. Gatvės lygyje keleiviai įeina į stotį-liftą, nusiperka bilietą. Kai autobusas atvažiuoja, liftas užkyla į viršų ir keleiviai sulipa. Išlipę keleiviai liftu nusileidžia iki gatvės lygio ir istorija prasideda iš naujo.

„Sky Trolley“ pranašumai – autobusų neveikia klimato sąlygos (sniegas, lietus), eismo sąlygos, vienu autobusu galima pravežti 300 keleivių. Sistemą įdiegti yra perpus pigiau nei metro. Pabrėžiama, kad tramvajus, nors pigiau nei metro, reikalauja atskirų kelio juostų. Tuo galima abejoti, kadangi „Sky Trolley“ irgi reikėtų 2 juostų betoninėms kolonoms ir stotims.

Negana to, abejonių kelia ir kiti aspektai. Eksploatuoti stotis-liftus kainuotų daug brangiau nei paprastų stotelių paviljonus. Autobusai negalėtų važiuoti labai dažnai, nes liftas nespėtų kelti keleivių. Transporto priemonių talpa vos vos pranoksta Kuritiboje naudojamų trigubų autobusų (šią pirmąją greitųjų autobusų sistemą pasaulyje esu aprašęs ankstesniame įraše).

Vargu, ar kuris nors miestas pasiryš įgyvendinti „Sky Trolley“ sistemą, kai yra daugybė paprastesnių ir jau išbandytų būdų išspręsti susisiekimo problemą. Manau, kad daug efektyvesnė paprasta ir pasiteisinusi BRT (greitųjų autobusų) sistema, nes nereikėtų statyti nei stočių, nei atramų, nei pirkti specialių transporto priemonių.

2010 m.

PRT – asmeninis greitasis transportas?
Viešojo transporto bėdos: kaip spręsti?

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s