Mažiausia troleibusų sistema pasaulyje

Šiuo metu pasaulyje yra apie 300 miestų, turinčių troleibusų sistemas. Viena mažiausių tokių sistemų yra Švedijoje, Landskronoje. Tai Visagino dydžio, viso labo 28 tūkstančius gyventojų turintis miestas.

Kaip viskas prasidėjo

1997 buvo nuspręsta nutiesti naują geležinkelį. Jis siekė miesto kraštą ir ten įrengta traukinių stotis, į kurią reikėjo viešojo transporto. Iš pradžių tai buvo autobusų maršrutas iki miesto centro, tačiau nuspręsta įrengti troleibusų liniją (beje, 1964 m. Švedijoje išnyko paskutiniai troleibusai).
Maršruto trasa lygiai 3 km, iš viso 7 stotelės, 160 stulpų, statybos laikas – pusė metų. 2003 metais prasidėjo linijos įrengimas.

Tų metų rugsėjo 27 dieną įvyko iškilmingas atidarymas, aplinkos ministrė nukirpo juostelę. Visi trys Solaris/Ganz Trollino 12 troleibusai pavadinti moteriškais vardais: Ella, Elvira ir Ellen.

Tos dienos 17:30 val. vietos laiku prasidėjo nauja era Landskronoje: autobusai nustojo aptarnauti 3 maršrutą, juo 18:00 val. jau pradėjo savo darbą troleibusai.

Autobusiukas su ūsais atitirpdo apšerkšnijusius laidus

Žiemą laidams „atitirpdyti“ naudojamas sunkvežimiukas Volkswagen Transporter su primontuotais troleibusų ūsais, kurie papurškia specialaus skysčio ant laidų ir juos atitirpina. Ūsus nuo Transporterio galima nuimti, tad mašina gali pasitarnauti ir kitoms reikmėms.

Tobulėjantis Landskronos viešasis transportas

Mieste yra 3 autobusų maršrutai – 1 iš jų važiuoja į naująją traukinių stotį (prieš troleibusus buvo 4 maršrutai, 2 iš jų vežė į traukinių stotį).

Stebina tai, kad 1985 – 1996 m. viešojo transporto keleivių sumažėjo nuo 1 100 000 iki 550 000 per metus. 2001-aisiais, atsidarius stočiai, organizuoti du papildomi autobusų maršrutai ir jais besinaudojančiųjų vis daugėjo. Troleibusų linijos atidarymas keleivių skaičių dar padidino ir bendras VT keleivių skaičius 2005 m. siekė 1,5 milijono!

  • 1985 m. – 1 100 000 keleivių per metus.
  • 1996 m. – 550 000.
  • 2005 m. – 1 500 000!

2009 metais prie galinės troleibusų stotelės (žemėlapyje pažymėta „Prieplauka“) prasidėjo savotiško savotiško transporto mazgo statybos: įrengiama keltų prieplauka ir regioninių autobusų galinė stotelė. Taip susietos trys susisiekimo rūšys – keltai, troleibusai ir regioniniai autobusai.

Tuo metu atsirado poreikis ketvirtajam troleibusui – šiuo metu jis dar gaminamas, bet jau prieš Naujuosius metus jo vietą laikinai užėmė autobusas su užrašais „Laukiame naujo troleibuso“. Jis į Landskroną turėtų atkeliauti šių metų pabaigoje.

Landskronos miestas – pavyzdys, kaip reikia vystyti viešąjį transportą. Kai ne naikinamos jau esamos ir išvystytos troleibusų sistemos (tas vyksta Vilniuje), o susisiekimas gerinamas, atsiranda elektrinis transportas – viešasis transportas pakyla į naują lygį.

2010 m.

Apie viešojo transporto padėtį Lietuvoje neseniai rašiau straipsnyje Pakeliui į automobilinę vergovę.

Papildymas: norėdami daugiau sužinoti apie troleibusų sistemos Vilniuje naikinimą ir kodėl verta troleibusus išsaugoti, apsilankykite puikiame puslapyje www.troleibusas.lt

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s